TEORIJA
Spremenljivke - int
, Long
, String
, boolean
, double
, char
.
void setup() {
vhodi, izhodi -> pinMode(pin, mode)
// mode = INPUT, OUTPUT, INPUT_PULLUP
}
void loop() {
// program
digitalRead(pin);
digitalWrite(pin, val); // val = LOW, HIGH
delay(1000) // time in ms (1000ms = 1s)
}
Vaja 1
Dioda ki utripa
int dioda = 4;
void setup() {
pinMode(dioda, OUTPUT)
}
void loop() {
digitalWrite(dioda, HIGH);
delay(500);
digitalWrite(dioda, LOW);
delay(500);
}
UMN preverjanje rešitev (zna bit uporabno za test samo hoi znat kaj bo dau novega not oz kako bo zakomplicirau zadevo … ce bo).
PRAKSA
Arduino - Gumb
Gumb
- Push down button ali gumb na pritisk je eden izmed najbolj uporabljenih komponent v svetu nasploh
- Gumb je večino časa v stanju LOW – brez napajanja, ob pritisku vzpostavimo kratek stik med 5V ter digitalnem vhodu na Arduinu.
Povezava
- Spodnja leva nogica se povezuje na 5V napajanje (RDEČA)
- Spodnja desna na rezistor povezan na GND (ČRNA)
- Vzporedna nogica je povezana na izbrani digitalni vhod (MODRA)
Slika
Branje Stanja Gumba
- Gumb uporabimo za pošiljanje signalov, ki posledično aktivirajo funkcijo – zaporedje ukazov v programu.
- Poznamo več različnih načinov branja signala, najbolj pogost je z definiranjem spremenljivke »stanjegumba«, katero izvaja branje vhoda – digitalRead, ob pritisku se vrednost 0 spremeni v 1 in sproži ukaz.
- Preverjanje lahko izvajamo z IF stavkom.
Možne Napake Pri Branju
- 1. Zamujena prekinitev
- Kadar ima koda izvajanja več funkcij – metod, skozi katere se program vrti (loopa), obstaja možnost, da bo GUMB pritisnjen ob izvajanju določene funkcije in ne točno ob branju stanja
Denoiser – Debouncer
- 2. bouncer – ob pritisku na gumb, se membrana znotraj gumba zatrese večkrat na sekundo. V določenih primerih se lahko zgodi, da je število tresljajev sodo, takrat je izhodni signal GND.
- Pojavu, ko pride do šum-motnja oz. napačne interpretacije pritiska gumba pravimo noise.
Prikazovalnik – delovanje
- Proces pisanja na LCD prikazovalnik poteka tako, da prenesemo podatke o neki obliki – pisavi, katero želimo prikazati v register ter vnesti navodila kako te podatke prikazati.
- Ker si želimo olajšati pisanje uporabimo LiquidCrystal knjižnico – library, katera nam olajša uporabo.
Povezave – izhodi na LCDju
- Pin register select (RS) kontrolira kam v LCD-jev spomin bomo zapisovali vrednosti,
- Uporabljaš lahko data register, ki izpiše kar napišemo vanj ali instruction register, kamor LCD pogleda, kaj narediti naslednje,
- Bralno pisalni pin – READ WRITE (R/W),
- Enable pin Kateri omogoča pisanje v register,
- 8 podatkovnih pinov (D0 – D7). Stanja omejenih priključkov, zapišejo bite (0 ali 1), katere shranjujemo v register ko pišemo na zaslon,
- Kontrast displeja – PIN(vo),
- Napajanje(+5V ter Gnd),
- LED Backlight – osvetlitev ozadja (bklt+ and Bklt-)
Povezave
Slika
Slika
Potenciameter
- Potenciameter je povezan na
+
, -
ter analogni vhod.
- Z obračanjem ročice, spremenimo upor med poloma.
- V skrajno desni poziciji je potenciameter povezan zgolj na GND, tako da izpisuje vrednost
0
, kadar ga zarotiramo za 360 stopinj v skrajno levo pozicijo je povezan z 5V, kar beremo kot 1023
.
- Vmesna stanja branja –
analogRead()
vrne vrednost med 0
in 1023
, v odvisnosti od voltaže, katero dosega.
Programska koda
#include <LiquidCrystal.h>